Ich sagte es schon ich kann die Bücher nicht unbedingt empfehlen.
http://fantasybookcritic.blogs…ith-terry-goodkind.htmlSo nach dieser Aufforderung habe ich dann tatsächlich mal das Interview überflogen und ich ist nicht meine Denkweise aber ich sehe keinen Faschismus. Ich würde auch sagen im Kontext waren meine Interpretation korrekt, im Gegenteil er kritisiert sogar unser Sicherheitsbedürfnis und das Wirken des Staates nach Innen (durch das Schüren von Angst) Wenn er von Moslems spricht ist ganz klar das er nur die Fundamentalisten meint (sagt er ausdrücklich), er spricht von Japan und Deutschland wie diese Länder befreit wurden und wie wir das wiederholen sollen. Er spricht auch nicht nur vom Islam sondern auch von anderen Religionen und deren Unterdrückung. Was soll denn daran rassistisch sein?
Hier ein Beispiel als ich gerätselt habe was er meinen könnte,
„There is no such thing as a "War on Terror." This is another example of philosophy corrupting action. You can't have a war on a name. "Hate crime" is another one of those things: either it's a crime, or it's not. Either someone is doing something wrong, or they're not. We're not having a war on terror, we're having a war on Islamic fundamentalism. We're afraid to name the enemy, and in [that fear], we give them strength. When you can't name the enemy, you've already lost. When you're afraid to see who it is you're fighting, you've already lost.“
Hier sagt er ganz ausdrücklich das er Islamistischen Fundamentalisten bekämpft, das es keinen Krieg des Terrors gibt oder Hass Verbrechen sondern das dieses Wertungen sind. Damit machen auch seine späteren Aussagen Sinn. Er sagt explizit entweder macht jemand was falsch oder nicht.
„
Today, we're unwilling to crush those people who want to kill us, and by using [phrases like] "War on Terror", it's our way of saying, "Well, we can't name the enemy because all cultures are equal," so we can't say "It's Islamic fundamentalism that wants to kill us" because all cultures are morally equivalent. It's that derivative of Kantian philosophy that causes people to hold those beliefs, and those beliefs will eventually result in our destruction. People can't survive if they can't recognize evil.“
Hier sagt er explizit das nicht alle Kulturen gleich sind und nimmt da das Beispiel der Islamischen Fundamentalisten (und nur die) und hier sagt er dann, das Menschen nur überleben können wenn sie den Feind /Böse kennen.
„
Therefore, all culture is morally equivalent, because we're [none of us] equipped to judge right and wrong. Moral equivalency is the root cause of guys standing at airline gates, date raping Swedish grandmothers. No culture is better or worse than the other culture; all beliefs are equal, and that's not true. That's a failure to recognize the nature of reality. In World War II, we realized that the Nazis and the Japanese were devoted at evil ideas that were aimed at the destruction of mankind, and we crushed those evil ideas so that they couldn't come here and kill us.“
Hier ist dieses seltsame Zitat auch ganz freundlich verstümmelt, ganz klarer Rückbezug zu den Islamischen Fundamentalisten und zum Nazi Regime und dadurch wird auch ganz klar was er mit dem Zitat meint....
Er sagt ganz kurz: Das keine Kultur besser oder schlechter und jeder Glaube gleich ist, das ist nicht wahr, Nazi waren böse und wir haben sie zerstört....
„Well, that's a very difficult question because of the word inspiration. That's not the way I write. I write from broad concepts and I think up a story to fit the concept that I'm trying to illustrate. For example, if you want to illustrate the concept of individual liberty, it's too broad of a concept to just say, "Freedom is good, slavery is bad." That has no emotional impact. You need to tell a story that gets that emotion across. That's what “Faith of the Fallen” was. It was a story derived to illustrate that broad theme, so what I'm doing is illustrating a broad theme.“
Hier beschreibt er wie er seinen Text gestaltet, so versucht er dazustellen warum Freiheit gut ist und Sklaverei nicht aber das durch irgendwelche Konstrukte...
„Ja'La was a very conscious, deliberate goal on my part to get across certain things about the characters. I wanted to illustrate how, in a society that is repressive and mindless, and values mediocrity above all else, and values no one excelling, an enforced equality where no one is allowed to be better than anyone else, where no one is allowed to do their best—I wanted to illustrate how people find outlets for their desire for excellence. Ja'La is that outlet for people, to see someone rise up and do better. It's done in a controlled context within that society so that it gives a release that diverts people's attention from their own life, from their own desire to rise up and do better. It's like a pressure release valve on a pressure cooker that keeps the society from exploding.“
Zur Info JaLa ist eine Brutale Variante von Fußball….. Anhand dessen versucht er die Ungleichheit der Menschen dazustellen und ihr Bestreben nach Erfolg.
„Ayn Rand said, 'My philosophy, in essence is the concept of Man as a heroic being, with his own happiness as the purpose of his life, with productive achievement as his noblest activity, and reason as his only absolute.' Reality, A=A, is necessary to the pursuit of life. When you're designing an airplane, you have to use the facts of reality to make the airplane fly. You can't decide, "I wish if I designed a wing this other way, it would keep the plane aloft." Your wishes aren't going to be fulfilled, and reality will bite you when you try to fly the airplane. So to achieve happiness in your life, to achieve your goals, you must use the true nature of reality. It was Francis Bacon [English philosopher] who said, "Nature to be commanded must first be obeyed." You have to be able to use truth to achieve your goals. You're not going to ever achieve them by hoping that success will come to you; you need to use reality to accomplish goals.“
Hier beschreibt er die Philosophie, kurz gesagt: die Beobachtung kommt und daraus dann die Schlussfolgerung. Das ist notwendig um seine Ziele zu kennen. Man muss die Fakten akzeptieren und kann sie nicht schön reden
„Q: Back on the subject of objectivism, I've always had some difficulty in fully understanding it, because it seems riddled with contradictions, something I don't believe can exist. Objectivism states that I have the right to pursue my own happiness, but not at the expense of someone else's; that also works vice versa.
Yet it seems that in any given scenario, someone's happiness will always be sacrificed for another person's.
Terry Goodkind: You have no right to anyone else's life. So, you have no right, for example, to rob someone. That's their life, you have no right to, say, kill them. If you choose to sacrifice, if you see someone drowning in a river and you decide to jump in and try to save them at the risk of your own life, that's perfectly fine—but you shouldn't be required to sacrifice yourself. 'Required sacrifice' is another term for 'slavery'. When you're required to sacrifice for others, that's saying that your life has no value except to serve others. Who's deciding whose life is worth more than yours? That's the state, or religion, and they're saying that you have no value as an individual; your only value is to sacrifice yourself [for the greater good].“
„
For example, poisoning a river is bad not because it hurts nature, because nature has no value in and of itself. It's bad because it [poisoning the river] hurts mankind. You poison the river and other people are going to get poisoned, and then you're infringing on their right to exist. You want clean air because you need clean air to breathe, to leave longer. Respect for the environment meant should be based on mankind's [needs].“
Hier beschreibt er die Philosophie, kurz gesagt wenn du einen Fluss vergiftest ist das schlecht, weil du damit anderen Menschen direkt schadest. Wenn du jemanden nicht hilfst z.b. vor dem Ertrinken, ist das ok, weil es deine Entscheidung ist und du die Situation nicht herbeigeführt hast. Er sagt das Aufopferung eine Form der Sklaverei ist, der Mensch ist egoistisch. Im Sinne zum Staat passt das dadurch, das der Staat diesen Egoismus akzeptieren muss, das wird deutlich im Bezug zu den vorigen Zitaten, diese individuelle Freiheit muss also vom Staat garantiert werden. Erst dadurch kann der Mensch frei sein, das ist ganz klar das er versucht das Verhalten Person-Staat zu beschreiben. Dadurch ist auch klar was sein Appell ist und zwar das alle Staaten diese Freiheit herstellen
„Faith is merely the excuse for force. Faith cannot be supported by reality, it has to be supported by force. Faith is the precursor to force. You start out with some lovely story, and when people don't believe it, you end up having to kill them. You kill the people who refuse to believe so that you can ensure the continuation of the faith.“
Hier rechnet er mit dem gesamten Glauben ab, er sagt direkt das Glaube nur ein anderes Wort für Macht ist und diese Macht für Zwang verwendet wird die am Ende damit schließt das du für deinen Glauben Menschen tötest.
Das alles ist kurz meine Interpretation/Übersetzung auch weil ich eigentlich nur wenig Lust habe aber ich denke es kommt die Grundeinstellung rüber und ich sehe immer noch nicht das Faschistische Gedankengut, klar Egoismus was aber auch nicht faschistisch ist. Denn da zählt nur das Volk....
Ich muss sagen wie Zitate entstellt waren hat mich wirklich aufgeregt auch der Grundtenor der Iviews ist ein ganz anderer.